“Learning about Aboriginal culture in Australia”
To understand Australia more deeply, I explored Aboriginal culture, which has existed for tens of thousands of years. I was amazed to learn that Aboriginal Australians have more than 250 languages and rich traditions in music, art, and storytelling. Their unique relationship with nature and the land especially moved me.
In class, I researched the concept of Dreamtime, which refers to the Aboriginal creation stories. These stories are more than myths—they are deeply spiritual and guide how people connect with the land and each other. I created a classroom activity where students could paint their own “Dreamtime symbols” to express their dreams and values.
One of the most beautiful parts of Aboriginal culture is dot painting. Each pattern and color carries meaning, and it’s not just decorative—it tells a story. I tried making a dot painting myself to understand their perspective better.
I believe it’s important for students to learn not only global geography but also the history and voices of indigenous peoples. Have you ever participated in a cultural exchange program or celebration involving Aboriginal communities? I’d love to hear about your experience!
호주를 더 깊이 이해하기 위해 호주 원주민(애버리진) 문화에 대해 탐구했어요. 애버리진은 수만 년 동안 호주 땅에서 살아온 민족으로, 250개가 넘는 언어와 음악, 예술, 스토리텔링 전통을 가지고 있다는 사실에 정말 놀랐어요.
그들이 자연과 땅과 맺고 있는 깊은 관계는 감동적이었어요. 특히 ‘드림타임(Dreamtime)’이라는 창조 이야기를 공부하면서, 단순한 신화가 아니라 삶의 지혜와 자연과의 연결을 담고 있다는 걸 알게 되었어요. 저는 이 내용을 바탕으로 학생들이 자신만의 드림타임 상징을 만들어보는 수업 활동도 설계해 보았어요.
애버리진 문화에서 가장 눈에 띄는 것 중 하나는 도트 페인팅(dot painting)이에요. 점과 색으로 이야기를 표현하는 예술로, 단순한 그림이 아니라 그들만의 세계관을 담은 메시지라고 해요. 저도 직접 그려보면서 그들의 시각을 조금이나마 이해해보려 노력했어요.
저는 초등학생들이 지리뿐만 아니라 원주민과 소수문화에 대한 이해도 함께 배워야 한다고 생각해요. 혹시 여러분은 애버리진 문화와 관련된 행사나 교류 프로그램에 참여해본 적이 있나요? 들려주시면 정말 감사하겠습니다!