Established in 1981, Hyoseong Elementary School has developed with the vision of becoming an institution where learning and life are harmonized to realize true happiness.
The school flower, the forsythia, was chosen to symbolize diligence, cooperation, and continuous growth and development, in order to represent the pure and modest dreams of children.
제가 이번에 교육실습으로 가는 초등학교는 인천 효성초등학교입니다.
효성초등학교는 1981년에 개교한 학교로, 배움과 삶이 하나 되어 행복이 실현되는 학교를 목표로 성장하고 있습니다.
교화는 개나리이며, 이는 어린이들의 소박한 꿈을 위해 근면하고 협동하며 끊임없이 성장·발전하자는 뜻에서 교화로 선정되었다고 합니다.
https://maps.app.goo.gl/Y6GB8r2QYtiWmbkh8
https://hyosung.icees.kr/main.do
Incheon Hyosung Elementary School, where I am currently interning, is designated as an Innovative School. It promotes creative and self-directed learning through student-centered, hands-on activities rather than traditional instruction. This emphasis on experiential education is facilitated by the school's geographical advantage: its location in Gyeyang-gu, Incheon, nestled near Gyeyangsan mountain.
The school actively utilizes this setting by regularly incorporating ecological learning, such as taking students for walks on Gyeyangsan or observing wildflowers. These activities provide students with emotional well-being and investigative skills through interaction with nature. This commitment to holistic growth, even in an urban area, defines the core educational characteristic of Incheon Hyosung Elementary School.
제가 실습 중인 인천효성초등학교는 교육부 지정 혁신학교로서, 주입식 교육이 아닌 학생 중심의 체험 활동을 통해 창의적이고 주도적인 학습을 실현합니다. 이처럼 다양한 체험 중심 교육이 가능한 이유는 학교가 인천광역시 계양구의 계양산 자락에 위치한 지리적 이점 덕분입니다.
본교는 이 환경을 적극 활용하여, 정기적으로 아이들과 계양산으로 산책을 가거나 풀꽃을 관찰하는 등 생태 체험 학습을 진행합니다. 이러한 활동들은 학생들에게 자연과의 교감을 통해 정서적 안정과 탐구 능력을 길러주며, 도시 속에서도 전인적인 성장을 이룰 수 있는 최적의 교육 환경을 제공하는 것이 인천효성초등학교의 주요한 교육적 특징입니다.