I'm Ahn Chi-hoon, a 21st grader at Gyeongin National University of Education, and I live in Gangdong-Gu, Seoul, Korea. Even in my harsh daily life, I often find time to visit mountains or forests and see the scenery.
I want to be a teacher who allows students to freely look at the globe and study the countries they are interested in, such as culture, language, and history, without being bound by the contents of the textbook.
The reason why I want to learn more about Latin American countries in this social studies education theory class and interested in the culture, language, and history of Latin America is because Korean people are relatively less interested in Latin America than in the United States, so I think it will be a great personal and social resource if I can study in Latin America and get various information through this class.
As a teacher, I think I will be able to first introduce my interests in my residential area and Latin America using WhatsApp, and gain a lot of information and knowledge in the process of getting to know each other and communicating with people in Latin America who are interested in Korea.
저는 대한민국 서울특별시 강동구에 거주중인 경인교육대학교 21학번 안치훈입니다. 힘든 일상 속에서도 종종 시간을 내어 산이나 숲에 방문해 경치를 보는 것이 저의 삶의 원동력입니다.
저는 학생들에게 교과서 내용에 얽매이지 않고 자유롭게 지구본을 보며 관심이 가는 나라에 대해 공부하며 문화나 언어 그리고 역사 등 다양한 분야에 대해 관심을 가질 수 있게 하는 그런 교사가 되고 싶습니다.
제가 이번 사회과교육론 수업에서 중남미 나라에 대해 자세히 알아보고, 중남미 지역의 문화와 언어, 역사 등에 대해 관심을 가지고 알아보고자 하는 이유는 우리나라 사람들이 비교적 미국에 비해 중남미 지역에 관심이 많이 없기 때문에 제가 이번 수업을 통해 중남미 지역에 공부하며 다양한 정보를 얻을 수 있다면, 개인적으로나 사회적으로 큰 자원이 될 것이라고 생각하기 때문입니다.
교사로서 제가 관심 있는 나라에 대해서는 우선 왓츠앱을 활용해 나의 거주 지역 및 중남미 지역에 대한 관심사를 소개하며, 한국에 관심이 있는 중남미 지역 사람들과 적극적인 소통을 통해 서로에 대해 더 알아가고 소통하는 과정 속에서 많은 정보와 지식을 얻어갈 수 있을 것이라고 생각합니다.
